דילוג לתוכן הראשי

הי דרומה לאילת!

מפרץ אילת
זריחה מעל ים סוף

עברה יותר משנה מהחופשה הזוגית האחרונה שלנו. בפברואר 2020, רגע לפני שהתיירות העולמית שותקה, בילינו סופ"ש ארוך בלוצרן, שוויץ. עברה שנה ... והצורך בשינוי ביחד עם האווירה האביבית דחפו אותנו לצאת לסופ"ש זוגי בארץ. התכנית היתה לצאת למסע (מקוצר) מים לים. בשבועות האחרונים תוכניות תוכננו ומקומות לינה הוזמנו, אבל... מזג האוויר לא התיישר עם התוכניות שלנו. יום חמישי (היום הראשון של המסע) הסתמן כיום גשום. חיכינו עם ההחלטה ובסוף, עם קצת עזרה מבחוץ, יומיים לפני היציאה לטיול החלטנו לשנות כיוון. שאלתי את בן זוגי מה הוא הכי רוצה והתשובה המפתיעה היתה לצלול באילת. עיון ביומן הצלילות גילה לנו שכבר 15 שנה לא צללנו. בדיקה באתרים של מועדוני צלילה הבהירה שאחרי גיל 50 זה לא כזה פשוט לבוא ולצלול, יש פרוצדורות.

כביש 90 - שלושה ימים ביום אחד

ספורט ימי במפרץ אילת
ים סוף

בכל אופן, הרעיון לטייל באזור אילת הדליק אותנו והחלטנו לזרום איתו.

כנרת

יצאנו ביום חמישי לפנות בוקר. את הזריחה ראינו כשחלפנו לאורך הכנרת, כוס קפה של בוקר שתינו מול ים המלח ואחה"צ כבר שתינו קפה מול הים האדום. ביום אחד עברנו ליד 3 ימים, אבל לא נקדים את המאוחר.

ים המלח

הנסיעה בכביש 90 ביום חורפי מקסימה. לאורך כל הדרך, עד אילת, השמים היו מכוסים בשכבת עננים אפורה שהוסיפה יופי ומסתורין לנופי הבקעה, הערבה והמדבר. בבית שאן ירד עלינו גשם חזק. בערך באמצע הבקעה רציתי לעצור לקפה. בן זוגי משך קדימה ולא הסכים לעצור. להתחיל סופש זוגי בויכוח זה לא כיף. מחשבות על כך שאנחנו נוסעים עד אילת רק בשביל לריב הציפו אותי בעצב קל. שתיקה מהסוג הלא נינוח השתררה בחלל המכונית. כל אחד מאיתנו שקע בהירהורים ובנוף האפרורי והמפתיע שחלפנו דרכו. ליד עין גדי בן זוגי סיפר ששמע המלצה על מקום בכניסה לקיבוץ ושאל אם אני עדיין רוצה לעצור לקפה. התשובה היתה ברורה ואנחנו הגענו למקום פשוט מקסים. שמחתי שלא עצרנו בדרך. המקום ממש הלהיב אותנו עם האנרגיות הצעירות, הקלילות והכיפיות שלו. שתינו קפה טעים. התגברנו על המשברון וחזרנו לאוטו שמחים ומרוצים. מאותו רגע הכל זרם בינינו מתוך הקשבה והתחשבות והיה נפלא. לכל זוג, וכנראה בכל טיול או חופשה בהם לא נמצאים לבד, יש את הרגעים האלה. עם השנים והניסיון, מתהווה חכמה ומצטבר ידע איך לצאת מהם בטוב. הקשבה, שיתוף וכבוד מאד עוזרים.

עין גדי לודג'

את כביש 90 עזבנו ליד פונדק כושי (ק"מ 101) ועלינו בכביש 13 שחיבר אותנו לכביש 40 (כביש שמתחיל ליד הוד השרון ויורד דרומה דרך באר שבע, מצפה רמון ומתחבר לכביש 90 ליד לוטן). בנאות סמדר עברנו מכביש 40 לכביש 12. שם חיפשנו מקום להפסקת ארוחת צהרים. בדיעבד היה עדיף לאכול למטה בערבה כי למעלה היה קר וסגרירי עם רוח לא נעימה. מצאנו שולחן קק"ל ליד כניסה לבסיס כלשהו ואכלנו פיקניק טעים שהבאנו איתנו.

הקניון האדום

המשכנו על כביש 12 לאורך הגבול עם מצרים. גדר הגבול נראית רצינית ומאיימת ובנוסף, בצד המצרי בנו טירות או מבצרי שמירה. למרות הגדר, הנסיעה בכביש 12 יפה כי הנוף המדברי פתוח, נרחב ושובה לב.

כביש 12 גדר הגבול עם מצרים

הגענו לחניה שבתחילת המסלול של הקניון האדום. לשמחתנו היו שם עוד מכוניות. לא רצינו להשאיר את האוטו שלנו לבד. בחרנו ללכת במסלול המעגלי הארוך (5.5 ק"מ). זה מסלול מקסים! התחלנו במסלול שמסומן בצבע אדום. בקצהו המשכנו למסלול שחור שהוליך אותנו בערוץ נחל שני דרומי.

נחל שני, הרי אילת
בדרך עברנו ליד מפל עצום וירדנו לצידו בעזרת סולמות.

נחל שני יפיפה עם דוגמאות צבעים על הסלעים שעוררו בי מחשבות על בדים ואופנה, על מדבר ואינדיאנים. הטבע ממלא בהשראה, רק צריך לצאת ולהתבונן, לבוא במבט סקרן ואוהד.

נחל שנינחל שני
בקצה המסלול השחור התחברנו למסלול ירוק שמוביל לקניון האדום וחזרה לחניה.

הקניון האדום, הרי אילת

הקניון האדום הוא גולת הכותרת של המסלול. למי שלא מעוניין בהליכה ארוכה, ישנו מסלול קצר (מסומן בצבע ירוק) שמוביל ישירות מהחניה לקניון. בחניה יש שלט עם מפת המסלולים. כדאי לשים לב שישנם קטעים בקניון שמצריכים עליה ו/או ירידה בסולמות.

הקניון האדום
בעיני אם יש זמן ויכולת המסלול הארוך מומלץ.

את היום סיימנו לחופי ים סוף.

ים סוף, אילת
שקיעה

הר שלמה

ביום שישי הלכנו במסלול שעולה להר שלמה, שהוא אחד מההרים העתיקים באזור. גילו נאמד במאות מיליוני שנים יותר מרוב ההרים הסובבים אותו. מפסגת ההר (גובה 705 מ') יש תצפית יפה על כל ההרים מסביב ועל מפרץ אילת. עד שהגענו לתצפית היפה הלכנו במסלול שלפעמים היה צר ועל פי תהום, עלינו בעזרת סולמות, ונחשפנו לעוד ועוד נופי בראשית, נופים מדבריים מרשימים.

הר שלמה, הרי אילת
תצפית מפסגת הר שלמה

המסלול מתחיל בחניון לילה הר יהורם אליו מגיעים בכביש 12. בנסיעה לחניון ראינו המון רוכבי אופנים. זה נראה כמו תחרות רק בלי המספרים על החולצות. בדיעבד הבנו שזו היתה התארגנות של פרטים וקבוצות לקיים את תחרות ישראמן ISRAMAN שבוטלה בגלל הקורונה. היה מקסים לראות את כל הספורטאים והספורטאיות. פגשנו אותם גם בסוף המסלול, כשהם חזרו בריצה על כביש 12. שימח אותי שהאנשים שהתכוננו לתחרות כל השנה לא ויתרו ובאו לקיים אותה בלי ארגון מסודר אבל עם הרבה רצון, עזרה הדדית ותקווה לימים בהם הנורמליות תחזור לחיינו.

ישראמן

הטיול עורר בנו זכרונות והיו פרצי נוסטלגיה. נזכרנו בטיול השנתי של כיתה י', טיול אליו יצאו כל התיכונים של בתי הספר הקיבוציים. זה היה מפעל של חטיבת בני הקיבוצים ועבורנו זו היתה הפעם היחידה שהשתתפנו בו. כשהגענו לכיתה י"א המפעל הזה הסתיים. את הטיול השנתי ההוא התחלנו באזור תמנע וסיימנו לאחר 10 ימי טיול מפרכים במפרץ אילת.

הר שלמה, הרי אילת
מהטיול ההוא מלוות אותי עד היום שתי תובנות חשובות שעוזרות לי להתמודד עם רגעים של קושי:

⇐ מאחורי כל עלייה מסתתרת עלייה נוספת.

⇐ לכל דבר יש סוף, גם לדברים קשים ומאתגרים וגם לדברים טובים.

כמה תמונות מהמסלול היפה:

הר שלמה
הרי אילת
החיבור בין הר יהורם הצהבהב להר שלמה העשוי מסלע יסוד כהה.
בצעד אחד עוברים חמש מאות מליון שנים

קמפינג באזור אילת

בחרנו לישון באוהל כי אנחנו אוהבים קמפינג. אני אוהבת להרגיש חלק מהטבע, ללכת לישון עם רעש גלי הים ולהתעורר לזריחה היפה מעל ההרים שצובעת את הים בזהב, או לצפות בשמים הכהים זרועי הכוכבים שרק במדבר שיש בו מעט זיהום אור אפשר ליהנות מהם ככה

בלילה הראשון ישנו בחוף הדרומי. זה היה פחות מוצלח. יש אזורים מוגבלים בהם מותר לישון באוהל. אסור לבנות ציליות, אסור להדליק מדורות ואסור רעש וגנרטורים (את האיסור האחרון אני אוהבת אבל זו עיסקת חבילה עם כל האיסורים האחרים). כשהילדים היו צעירים אהבנו לעשות קמפינג בחוף הדרומי של אילת. נהגנו להקים מאהל גדול עם רשתות צל וכו', אבל עכשיו העיריה נלחמת בזה. אני לגמרי מבינה את הצורך להשאיר חופים פתוחים ולשמור על נקיון הסביבה והים, אבל גם עצובה שאי אפשר ליהנות מקמפינג לחוף הים.

חניון הר שלמה
חניון נחל שלמה

בלילה השני ישנו בחניון של נחל שלמה. החניון עצום כך שכל משפחה מצאה לעצמה את הפינה שלה. מצד אחד הרגשנו בנוח שאנחנו לא לבד ומצד שני היו לנו שקט ופרטיות, מושלם! הדלקנו מדורה צפינו בכוכבים ערב רומנטי להפליא גם בלי רחש גלי הים.

שמורת האלמוגים

בכל יום בילינו כמה שעות בחוף הים, אפילו שחינו. התאכזבנו מהמצב האומלל של הדגים והאלמוגים למרות שהיינו בשמורת האלמוגים.

בקעת הירדן

ביום שבת, לאחר בילוי של כמה שעות נינוחות בים, התחלנו את הנסיעה הארוכה צפונה. בחרנו לנסוע שוב דרך ים המלח והבקעה. זה היה בניגוד לעצתו של וויז ואכן זמן הנסיעה התארך, אבל היה שווה בזכות הנופים שבדרך. בשבת השמש זרחה ומזג האויר הנפלא גרם לאנשים רבים לצאת לטבע. נהנתי לראות המוני מטיילים ונופשים בכל מסלול, חוף ואחו ירוק ופורח שעברנו בדרך.

בעונה הזאת הגבעות הרכות של הבקעה מכוסות קטיפה ירוקה. קבוצות גדולות ישבו באחו בשמש הנעימה. פריחה צהובה של חרדלים וחרציות ניקדה את העשב הירוק והרענן. השמים היו כחולים בלי ענן, בניגוד ליום החורפי שבו ירדנו דרומה. העמק הירדני נראה פורה, מחולק לשדות ירוקים וחלקות עם חממות. תחושה של שפע הציפה אותי באנרגיות טובות.

כנרת

הטיול הזה הסתיים והטיול הבא כבר בתכנון. אני שמחה ומתרגשת מכך שאתם מלווים אותי, קוראים על הטיולים שלי ואת ההגיגים שלי. זה לא מובן מאליו וממלא אותי באושר. לקבלת הודעה במייל כל פעם שאני מפרסמת פוסט חדש בבלוג (לא יהיו הודעות אחרות, מבטיחה!) הכניסו את כתובת המייל שלכם בתיבה למטה. תודה.

אני רוצה לקבל גלויות חדשות

המלצות להמשך קריאה

מסע מבית לים - יומים הליכה בנופי הגליל עד הכנרת.
לך לך למדבר - סוף שבוע זוגי באזור שדה בוקר. שילוב של טיולים רגליים עם מנוחה מפנקת.
רמת הגולן יפה גם ביום אפרורי וגשום - נסיעה זוגית במזג אויר חורפי בנופי הגליל התחתון, הכנרת ורמת הגולן.