דילוג לתוכן הראשי

הוקאידו – Hokkaido נהנתי למרות שלא ראיתי דובים

הוקאידו יפן Hokkaido

לאחר השחרור מצה"ל, החליטה ביתי הבכורה לטייל ביפן. היא אספה מידע, בדקה וחקרה, הזמינה כרטיסי טיסה, מקומות לינה וכרטיסי נסיעה ברכבת, תכננה את המסלול והשאירה לה גם מקום לספונטניות. היא טיילה כמעט חודשיים, בתקופת פריחת הדובדבן (מרץ-מאי), במקומות מאד תיירותיים וגם בכאלה שפחות מוכרים, לרוב לבד בתחבורה ציבורית. את השבועיים האחרונים של הטיול הקדישה לאי הצפוני של יפן - הוקאידו Hokkaido. מהתמונות ששלחה בוואטסאפ המשפחתי במהלך הטיול, לא הצלחתי להחליט האם האי הזה מושך אותי. אז ישבתי איתה לשמוע קצת יותר לעומק על הטיול בהוקאידו. מה אני חושבת עכשיו על הוקאידו? תקראו בהמשך.

Hokkaido הוקאידו יפן

מה גרם לך להחליט לטייל בהוקאידו? 

הטבע. הבנתי שהטבע, הן באי הצפוני והן באי הדרומי, פראי, שונה ומיוחד. בחרתי לטייל באי הצפוני כי בעקבות רעידת אדמה גדולה באי הדרומי, התשתיות והאטרקציות (רכבות, מקדשים וכו') באי הזה לא עבדו היטב או היו סגורים לרגל שיפוצים. רציתי לטייל בשמורת טבע שיש בה דובים. בהוקאידו יש מספר שמורות טבע כאלה. תכננתי לבקר בשמורת דובים גדולה שנמצאת במרכז האי אבל בשמורה הזאת בתי המלון היו מאד יקרים. בסוף טיילתי בשמורת דובים שנמצאת בחלק המזרחי של הוקאידו. 

Hokkaido הוקאידו יפן

מאיפה הגעת להוקאידו ואיך? 

לפני הוקאידו טיילתי באזור האלפים היפנים. הנסיעה  ממרכז יפן עד לאי הצפוני מאד ארוכהיצאתי מהעיר Matsumoto ובעזרת כמה רכבות הגעתי לעיר Koriyama. בחרתי לעצור ב-Koriyama כי ממנה אפשר להגיע לעץ דובדבן עתיק שיש כאלה הטוענים שהוא העץ הכי יפה ביפן. 

סקורה

בשיא הפריחה של העץ פועל שאטל מתחנת הרכבת של Miharu ל-Miharu Takizakura שם הוא נמצא. השאטל נוסע בין עשרות עצי דובדבן פורחים. על גבעה עם דשא שמשקיפה על העץ, משפחות עושות פיקניק. ליד העץ הוקם מתחם שהכניסה אליו בתשלום (התשלום כלול במחיר השאטל) ובו דוכנים שונים ומסלול הליכה קצר. ליד העץ המבקרים עומדים בתור כדי לצלם אותו. הוא מהמם וזו בעיני חוויה מומלצת. 
 ♦ גם אני טיילתי ביפן בזמן פריחת הסקורה. על החוויות שלי ועל חגיגות ה- Hanami כתבתי כאן


למחרת טיילתי במסלול חמשת האגמים, יש לא מעט כאלה ברחבי יפן. נסעתי ברכבת ואוטובוס למסלול שנקרא Goshiki-numa. ברכבת פגשתי יפנית שהיא מורה לאנגלית. היא סיפרה לי שהיא טיילה במדינות רבות בעולם ומאד רוצה להגיע גם לישראל. היא כיבדה אותי בשוקולדים קטנים וחמודים וזו היתה פגישה ממש נחמדה. 

יפן

מסלול ההליכה הוא בין שתי תחנות אוטובוס אפשר לבחור לעשות את המסלול בעליה או בירידה. בתחנה הנמוכה יש מרכז מבקרים, מסעדה, חנות מזכרות וגלידריה שמוכרת גלידה כחולה בטעם מי מלח, לא כל כך טעים אבל מצטלם טוב. 

יפן

לאורך המסלול היו הרבה ציירים. עוד פרטים על המסלול באתר הזה.

יפן

מ- Koriyama נסעתי בשינקנסן Shinkansen, בערך 3 שעות נסיעה, עד לתחנה האחרונה שנמצאת בדרום הוקאידו Shin-Hakodate-Hokuto Station. בין שני האיים השינקנסן עוברת בתעלה מתחת למים. משם הגעתי לסאפורו ברכבת נורא איטית. אולי היא לא כל כך איטית אבל אחרי הנסיעה בשינקנסן זה הרגיש לי איטי וגם המסלול שלה היה מפותל שלא כמו רוב מסלולי הרכבת באי המרכזי. 

יפן

מה היה מסלול הטיול שלך בהוקאידו? 

התחלתי בסאפורו Sapporo שהיא העיר הגדולה באי. הייתי 4 ימים וזה היה יותר מדי. בעונה אחרת כנראה יש יותר מה לעשות. בסוף אפריל מזג האוויר קר ורטוב ופחות נעים להסתובב. גם האכזבות שהיו לי בימים האלה קשורות בעיקר בעונה שבה טיילתי.

Hokkaido Sapporo סאפורו הוקאידו יפן

דברים שעשיתי בסאפורו ואהבתי:

Sapporo Beer Museum  

מפעל הבירה הראשון ביפן. הסיור במוזיאון חינם (ישנו סיור מודרך בתשלום אבל ההדרכה ביפנית) יש הסברים באנגלית על תהליך ייצור הבירה וגם על ההיסטוריה של המפעל. בסוף הסיור מגיעים לבר שאפשר לשתות בו בירות, בתשלום כמובן. יש גם קניון קטן ליד המפעל עם מסעדות וחנויות. הבירה היתה מאד טעימה והסיור מוצלח. לפרטים נוספים כנסו לאתר המוזיאון

סאפורו הוקיאדו יפן

מגדל הטלוויזיה של סאפורו  

מגדל גבוה שנמצא בקצה של Ōdōri Park. אפשר לעלות במעלית אל תצפית על העיר ועל הנוף היפה שמסביב לעיר. הכניסה לתצפית בתשלום. 

שוק דגים וסרטנים Nijo Market  

נמצא לא רחוק ממגדל הטלויזיה. הגעתי מוקדם בבוקר כי קראתי המלצה על ארוחת בוקר של קערת אורז עם חתיכות של דגים ויצורי ים חיים. מי שאוהב בטח יהנה, אני גיליתי שאני לא אוהבת דגים חיים. אכלתי גם צדפה שעשויה על הגריל עם חמאה והיא היתה טעימה. השוק עצמו מעניין, יש בו גם דוכני חיות ים מיובשות ודוכני פירות. אתר השוק 

סאפורו הוקיאדו יפן

העיר התחתית 

מתחת לתחנת הרכבת של סאפורו בנו עיר ענקית מתחת לאדמה. אפשר ללכת בה מתחנה לתחנה של הרכבת התחתית. בעיר התחתית המון חנויות ומסעדות וממש נחמד. נהנתי לאכול שם ארוחות בוקר. לא קר שם וזה יתרון במיוחד בעונה שבה טיילתי. העיר התחתית נקראת Aurora town או- Pole town. עוד מידע כאן

Norbesa

בניין שנמצא בלב אזור של פאבים ובילויים. קל לזהות אותו כי בקומת הגג של הבניין ממוקם גלגל ענק. בקומות האחרות יש חנויות ומסעדות טובות, חנויות לגיקים, אנימה וכו'. באחת הקומות היה בר עם קריוקי, באולינג וקליעה למטרה. בקיצור בניין נחמד. במסעדת Rokugogattsu שנמצאת בקומה B1 אכלתי ראמן מצוין, הראמן הכי טעים שאכלתי בטיול ביפן. הראמן הגיע כשלצידו קערה עם ביצה חיה בה נהוג לתבול רצועות בשר מבושל שנמצא בתוך הראמן. בהתחלה נרתעתי אבל אחרי שניסיתי גיליתי שזה מאד טעים. לדעתי כדאי לנסות. עוד מידע על הבניין באתר הזה.

סאפורו

 Nopporo Forest Park

ליד הפארק נמצאים שני מוזיאונים מעניינים שהביקור בהם מהנה:

מוזיאון פתוח שבו מוצגים בתים מכל רחבי הוקאידו מתקופות שונות וניתן מידע על האנשים שגרו בבתים. נכנסים לבתים בלי נעלים לכן כדאי לנעול נעלים שנוח לחלוץמומלץ להגיע מוקדם בבוקר כדי להספיק להכנס לרוב הבתים. אתר המוזיאון.

סאפורו

מוזאון היסטורי שבו מוצגת ההיסטוריה של האי לאורך מליון שנה עם דגש על יחסי הגומלין בין האדם והטבע, בין האנשים והחיות שחיו באי ואלה שחיים עד היום. מוזיאון קצר ונחמד. אתר המוזיאון

אכזבות: 

יום אחד פספסתי את התחנה שבה רציתי לרדת. החלטתי לזרום עם מה שיבוא וירדתי בעיירה ליד. נעזרתי בהמלצה של נציגת התיירות בתחנת הרכבת בה ירדתי ויצאתי לטיול. היא המליצה על סיור ביקב משפחתי קטן ועל גן ורדים. כנראה שבעונה המתאימה זה סיור מוצלח, אבל בתקופה שבה אני טיילתי שניהם היו סגורים ורדומים. לשמחתי האנשים ביקב היו מאד נחמדים ונתנו לי לטעום יין ממש טעים. 
ממידע שאספתי מראש תכננתי להגיע למפעל שוקולד בעיר, אבל הוא היה סגור לרגל שיפוצים. התבאסתי כי מאד רציתי ולא הודיעו מראש. 

לאן המשכת מסאפורו? 

בחרתי לבלות יומיים ב-Otaru, עיר ליד סאפורו. זו היתה בחירה לא מוצלחת כי לדעתי אין מה לעשות שם יותר מיום. זו עיר נמל קטנה ויפה עם נחל שזורם במרכזה. 

Otaru

יש בה מספר מוזיאונים. בחרתי להכנס למוזאון אומנות שיש בו גם תצוגה של ויטראג'ים וכלי זכוכית. לדעתי מומלץ לבקר בו. הוא חלק מקומפלקס שנקרא Otaru Art Base. אתר המוזיאון  

otaru-art-base

מהעיר הפלגתי ל-Otaru Aquarium. במתחם הזה יש כמה אזורים יפים, אבל גם כמה כלובים מעוררי רחמים. אתר האינטרנט של האקווריום  

הוקאידו

אז מה עם הדובים שרצית לראות? 

בשביל לראות דובים חציתי את האי ממערב למזרח ברכבות ואוטובוסים. המעבר לקח לי כמעט יום שלם. הנופים בדרך היו יפים. ישנתי בעיירה Shiretoko, זו עיירה חמודה ממנה אפשר לצאת לשיט שבו אמורים גם לראות דובים (הסיכוי לראות דובים הוא 90% אני נפלתי ל 10%). מומלץ להזמין את השיט מראש כדי לתפוס מקום על סירות קטנות יותר שגם עושות מסלול ארוך יותר ואז הסיכוי לראות דובים עולה. קניתי כרטיס במקום לכן שטתי על ספינה גדולה (3 קומות). 

Shiretoko

בשיט רואים נופים יפים ונהנתי למרות שלא ראיתי דובים. ליד הנמל מתנשא סלע עליו בנו מדרגות שמובילות לפסגה שלו. מומלץ לעלות לתצפית בזמן השקיעה, זה מראה מרהיב. על ההרים מסביב לעיירה מסתובבים עדרי איילים. מידע על העיירה  

Shiretoko

בשיט לא הצלחתי, אבל עדיין נותר לי סיכוי לפגוש דובים בשמורת טבע. נסעתי באוטובוס ל- Shiretoko National Park. בשמורה יש מסלול קצר חינמי על גשר גבוה (רואים אותו בתמונה למטה) ויש מסלולי הליכה ביער באורכים שונים. כולם מסתיימים בגשר. לפני שנכנסים למסלול הליכה בתוך היער צריכים לעבור תדריך בו מסבירים איך להתנהג, לדוגמא להרעיש כדי לגרום לדובים לדעת שאתה נמצא. לכן, הם ממליצים ללכת עם פעמון דובים. ליד הכניסה ליער ממוקמות חנויות שמוכרות פעמונים שונים. כל פעמון מצלצל בצליל שונה ואז כשקבוצה הולכת כל הצלילים ביחד נשמעים ממש יפה. בתדריך פירטו איך נראים מקומות בהם עולה הסיכוי למפגש עם דוב ואיך להתנהג אם פוגשים דוב. ביקשו לסגור בשקיות פלסטיק אטומות את כל דברי האוכל והשתיה. לאחר ששומעים את ההסברים אפשר לצאת למסלול ההליכה. נהנתי למרות שלא ראיתי דובים והאמת, מזל שלא פגשתי דוב. ביום הביקור שלי בשמורה, נצפה דוב במסלול הארוך ביותר ולכן הוא נסגר.  מידע על השמורה  

Shiretoko National Park

אחרי שהגעת למזרח האי, מה היה הצעד הבא? 

בחרתי לבלות יום בעיירה Mashu במטרה לחלק את הנסיעה חזרה מהאי. בתוך העיירה אין הרבה מסעדות. המסעדה שצמודה לתחנת הרכבת מומלצת. יש בה מרכז מבקרים גדול עם גלידה מאד טעימה. אכלתי גלידת דייסת אורז בטעם פריחת דובדבן וגם גלידה בטעם דלעת ערמונים, שתיהן היו מאד טעימות. צמוד למרכז המבקרים יש בריכת מים חמים לטבול את הרגלים ובהמשך פארק קטן חמוד. ליד העיירה נמצא אגם יפה Lake Mashu מוקף יער עם דובים שאפשר להגיע אליו באוטובוס. מידע על האגם 

Mashu

כמה מילים על מקומות הלינה

באי ישנתי בהוסטלים ובמלון. בהוסטלים ישנתי בדרך כלל עם 5-9 אנשים. 
בסאפורו החדר בהוסטל חולק לתאים קטנים ע"י מיטות קומותים וקירות עץ. יחסית למיטת קומותים המיטה היתה גדולה. 
ב Otaru היה חדר גדול עם מקלחות ושרותים משותפים. החדר חולק על ידי קירות עץ דקים ווילונות לחדרים קטנים בהם היו מיטה, ארונית ושידה. קיבלתי גם חלוק פיזמה. 
ב Mashu הייתי במלון עם חדר מסורתי מדהים. ישנתי על טאטמי וקבלתי חלוק קימונו עם שתי שכבות. היתה חוויה טובה. 

מלון יפני מסורתי

הייתי בשני מקומות עם אונסן (הסבר על אונסן אפשר לקרוא בפוסט הזה). במלון ב Mashu לא הפריע להם שיש לי קעקוע. בהוסטל ב- Shiretoko למרות התכתבות במייל בה נאמר לי שאין בעיה, הקשו על הכניסה שלי בגלל הקעקוע. בסוף הסתדרתי והיה נחמד. עוד לפני הנסיעה ליפן ידעתי שברוב האונסנים הכניסה עם קעקוע אסורה. השתדלתי לחפש כאלה שמאפשרים כניסה ווידאתי את זה במייל. 

איך הסתדרת עם טיול בתחבורה ציבורית? 

התחבורה הציבורית בהוקאידו ממש לא אופיינית לתחבורה הציבורית באי המרכזי של יפן. בתוך הוקאידו נסעתי בעיקר ברכבות. כולן היו איטיות ובתדירות מאד נמוכה. באוטובוס נסעתי פעם אחת ליד סאפורו וגם בטיולים בחלק המזרחי. למקום אחד הגעתי במונית, המחיר היה סביר. בחלק המזרחי של האי הרכבת מורכבת מקרון אחד שהוא גם קטר. זו רכבת חמודה ולא היתה לי בעיה של מקום. התשלום בה שונה משאר הרכבות ודומה לתשלום באוטובוס. השתמשתי ב- JR Pass ברכבות, אבל לא באוטובוסים. לנסיעות הארוכות ברכבת כדאי להצטייד בחטיפים ואוכל. כדאי גם להצטייד בסדרה בנייד או ספר טוב. לילה לפני הנסיעה הורדתי לטלפון הנייד שלי דרך הווי-פיי של המלון כמה פרקים בנטפליקס שעזרו לי להעביר בקלות את זמן הנסיעה. 

סאפורו הוקאידו יפן

כשחזרתי ממזרח הוקאידו לטוקיו זו היתה נסיעה נורא ארוכה. לדעתי עדיף לחלק את הנסיעה או לטוס. יצאתי מהמלון בעיירה Mashu ב- 6 בבוקר. החלפתי 3 רכבות עד שהגעתי לתחנת השינקנסן ב- 16:00. עם השינקנסן הגעתי לטוקיו תוך 4 שעות בערך. 

לסיכום, הוקאידו הוא אי יפה. הייתי נוסעת שוב בעונה מתאימה יותר ועם רכב, כך שיהיו יותר אפשרויות לטיול בטבע. התחבורה הציבורית בהוקאידו מגבילה בגלל תדירות נמוכה וזמן סיום השירות (ב 16:00 הפסיקו לפעול קווי האוטובוס). בגלל המגבלות האלה נאלצתי לוותר על מקומות וההספק שלי היה נמוך. מצד שני אני אוהבת לטייל לאט ולכן זה פחות הפריע לי. הצטערתי לדוגמא שהייתי צריכה לוותר על אגם גדול ליד Mashu כי ההגעה אליו היתה מסובכת והסתפקתי באגם הקטן יותר.

הוקאידו יפן

עד כאן הסיפור של בתי. אני מקווה שנהנתם כמוני מהאפשרות להכיר מקום שנראה מקסים למרות האכזבות וההחמצות שהן לפעמים חלק מהטיול בודאי כשיוצאים לטיול ארוך. אינני בטוחה שאגיע אליו כך ששמחתי להתלוות לחוויות הטיול של בתי. אני מתרגשת מכך שאתם מלווים אותי, קוראים על הטיולים שלי ואת ההגיגים שלי. זה לא מובן מאליו וממלא אותי באושר. לקבלת הודעה במייל כל פעם שאני מפרסמת פוסט חדש בבלוג (לא יהיו הודעות אחרות, מבטיחה!) הכניסו את כתובת המייל שלכם בתיבה למטה. תודה.

אני רוצה לקבל גלויות חדשות 

       

המלצות להמשך קריאה

כתבתי בבלוג כמה פוסטים עם חוויות מהטיול שלי ביפן: 

תגובות

Popular Posts

שלושה מסלולי הליכה בבולגריה: 7 אגמים, 8 גשרים ומסלול אחד ללא שם

בולגריה בצבעי שלכת

טיול זוגי חורפי בצפון איטליה – אהבה ותיקה