דילוג לתוכן הראשי

יוקוהמה Yokohama – חוויות, רשמים ומידע למטיילים

יוקוהמה יפן

יוקוהמה Yokohama היא העיר השנייה בגודלה ביפן, הראשונה היא כמובן טוקיו. היא עיר רב-תרבותית, עם בסיס כלכלי ותעשייתי מפותח ויש בה אפשרויות תיירותיות רבות, אבל רוב המטיילים ביפן מדלגים עליה. יוקוהמה היתה הבסיס של הטיול שלי ביפן כי נסעתי לבקר את אחי ומשפחתו שחיים ביוקוהמה. 

כרטיס ביקור 

יוקוהמה היא עיר נמל במחוז קאנאגאווה, חבל קאנטו, יפן. החל מאמצע המאה ה-19, לאחר פתיחתה של יפן למערב, יוקוהמה שימשה כעיר הנמל המרכזית של יפן. הנמל נפתח בשנת 1859, לאחר שנחתם חוזה עם ארצות הברית, בו הוחלט כי ייפתחו ביפן מספר ערי נמל לסחר בינלאומי. 

Yokohama

יוקוהמה היתה עיר הנמל הראשונה שנפתחה לעולם והיוותה את השער דרכו עברו השפעות תרבותיות בין המזרח למערב ולהיפך. במהרה היא הפכה למרכז הסחר הבינלאומי ביפן ובשנת 1861 אפילו התחיל לצאת בעיר עיתון בשפה האנגלית. ביוקוהמה הופיעו, לראשונה ביפן, חידושים מערביים רבים, כמו: עיתון יומי, פנסי רחוב הפועלים על גז, מסילת הברזל הראשונה, שחיברה בין יוקוהמה לטוקיו, ותחנת הכוח הראשונה שפעלה על פחם. בנוסף, ממשלת מיג'י Meiji קידמה יצוא של עבודות אומנות ולכן אנשי עסקים ואומנים עברו להתיישב ביוקוהמה. על סמך כל זה יוקוהמה נחשבת כמקום הולדתה של התרבות היפנית המודרנית. 

מוזיאון לאומנות יוקוהמה יפן

יוקוהמה נפגעה קשה מאוד מהפצצות בזמן מלחמת העולם השנייה ונבנתה מחדש. למרות הנזק שנגרם בזמן המלחמה, יוקוהמה המשיכה לגדול ולהתפתח. בהיותה אחת מן הערים הראשונות שנפתחו לזרים ביפן, יוקוהמה נשארה עיר רב-תרבותית ססגונית עם סגנונות בנייה רבים.

Minato Mirai 21 

בשנת 1983 החלה הבנייה של פרויקט 'מינאטו מיראי 21', פרויקט מתקדם, הנמצא בלב מפרץ יוקוהמה, אשר כלל הזזת המתקנים של נמל יוקוהמה ופתיחת קו החוף לציבור הרחב. זהו אחד המקומות המעטים באזור טוקיו בו קו החוף פתוח לציבור הרחב ולא תפוס על ידי מתקנים תעשייתיים ותשתיות הנמלים. אחד הדברים שהכי הדהימו אותי בנסיעות ברכבת בין יוקוהמה לטוקיו היה המראה של המפעלים העצומים (קצת מזכירים את כל המפעלים במפרץ חיפה אבל גדולים יותר) על קו החוף. המראה הזה היה לי מוזר ולא ברור. 

Minato Mirai 21

בנוסף, נבנו באזור זה מרכזי קניות, מלונות ואטרקציות תיירותיות רבות. כאן אפשר למצוא את אתרי התיירות הפופולריים של יוקוהמה. כמו: 

Yokohama Red Brick Warehouse 

בניינים עצומים שניבנו כמחסנים עבור המכס, לביקורת על מעבר סחורות בנמל יוקוהמה. בזמן שניבנו הם נחשבו מאד מתקדמים והיתה להם הגנה מפני רעידות אדמה ושריפות. עד תחילת מלחמת העולם השניה המחסנים שימשו את המכס. בזמן המלחמה הצבא היפני השתמש בהם. אחרי המלחמה הם נשלטו ע"י הצבא האמריקאי. כעבור זמן מה המבנים חזרו למכס ולעיריית יוקוהמה. משנת 1989 חדלו להשתמש בהם. 

Yokohama Red Brick Warehouse

בשנת 2002 אחרי שיפוץ, הם נפתחו במתכונת הנוכחית שלהם כמקום בילוי מודרני. קומפלקס מבנים שבתוכו ישנן חנויות ייחודיות ומסעדות. במהלך השנה מתקיימים אירועים רבים ברחבה שמחוץ למבנים, לדוגמא: בסתיו מתקיים פסטיבל הבירה אוקטוברפסט, בחורף מוקם מגרש החלקה ובמהלך הקיץ מתנגנים קונצרטים תחת כיפת השמים. 

טיילתי עם אמא שלי באזור הנמל של יוקוהמה. עברנו ליד המבנים המרשימים וישבנו לנוח על ספסל ליד הרחבה החיצונית. טוב שהרגלים דורשות מנוחה מדי פעם. כך אפשר להנות מישיבה שקטה והתבוננות נינוחה על העוברים והשבים. 

Yokohama Red Brick Warehouse

ביקרנו את המקום גם בערב, הכל מואר ויפה לטייל בתוך ומחוץ למבנים. ישבנו לאכול במסעדת סושי טעימה. 

Cosmoworld 

פארק שעשועים שמתאים לכל המשפחה. הכניסה לפארק בחינם, משלמים על כל מתקן בנפרד. בתוכו נמצא Cosmo Clock 21, שהחזיק בתואר גלגל הענק הגדול בעולם. הפארק מואר בלילה וממש יפה לטייל בסביבתו. 

Cosmo Clock 21יוקוהמה

Yokohama Landmark Tower 

הבניין הגבוה ביותר ביוקוהמה. הוא מתנשא לגובה של 296 מ'. בקומה ה-69 ישנו מצפה אליו מגיעים עם המעלית המהירה ביותר ביפן. המצפה מספק נוף פנורמי של 360 מעלות על יוקוהמה, גשר מפרץ יוקוהמה, מגדל טוקיו והר פוג'י בימים בהירים. 

Yokohama Museum of Art 

מוזיאון האומנות של יוקוהמה מחזיק באוסף אומנות בעיקר מסוף המאה ה-19 והלאה. עבודות של אמנים מערביים, כגון: פול סזאן, סלבדור דאלי, רנה מגריט, פבלו פיקאסו, אנרי מאטיס ואמנים יפנים מתקופת Edo/Meiji והלאה, שיש להם קשר ליוקוהמה. במוזיאון אוסף נרחב של צילומים מכיוון שיוקוהמה היתה אחד המקומות הראשונים ביפן אליהם הגיע הצילום. 

Yokohama Museum of Art

כשביקרתי במוזיאון היתה בו תערוכה מהקולקציה של מוזיאון ה-Tate, נושא התערוכה היה Nude. אהבתי את הדרך שבה הם הציגו את הנושא עם הסברים לצופים שאין להם הרבה ידע בתרבות המערב. פחות התחברתי לציורים. חלל אחד הוקדש לפסל העצום של רודן 'הנשיקה' והוא היה מאד מרשים. אמא שלי התרשמה מכך שהפסל הצליח ליצור כזאת עדינות בחומר כל כך קשה. אותי העסיקה השאלה איך מעבירים מאירופה ליפן פסל כל כך גדול וכבד בלי שהוא נפגע. 

אהבתי את האגפים שהוקדשו לאומנות יפנית. אותי היא מאד משכה ועניינה. היו ציורים ופסלים קלאסיים וגם מודרניים. 

אמנות יפנית יוקוהמה יפן

 עוד אטרקציות באזור הנמל 

מוזיאונים שקשורים לנמל, לספנות ומכס 

כשהסתכלתי על מפת יוקוהמה למבקרים שמתמקדת באזור המרכזי של יוקוהמה, אזור הנמל, שמחתי לגלות מוזיאון תחפושות. סיפרתי בפוסט קודם שילדיי אוהבים את תרבות יפן; קוראים מנגה, צופים באנימה ומכינים קוספליי. אז חשבתי על קוספליי והגעתי למוזיאון. מזל שהוא ממילא היה על מסלול הטיול שלי כי הסתבר שמרוב התלהבות לא שמתי לב להבדל בין Costume ל- Customs. כן, הגעתי למוזיאון המכס ולא למוזיאון תחפושות. המוזיאון קטן וחביב (כניסה בחינם) ומתאים לביקור עם ילדים, אבל ממש לא חובה. ישנם באזור עוד מוזיאוני שייט וספנות שלא נכנסתי אליהם מפאת חוסר עניין, כמו: NYK Maritime Museum. לפי הכתוב חלקם מתאימים לביקור עם ילדים. 

יוקוהמה

Yokohama Silk Museum 

נמל יוקוהמה היה אחד מהנמלים העיקריים בהם התנהל המסחר במשי. מוזיאון המשי נפתח בשנת 1959 להנצחת חגיגות יובל המאה לפתיחת הנמל. הוא נפתח במבנה בו שכנה חברת מסחר בריטית. במוזיאון מציגים את הטכנולוגיה וההיסטוריה של ייצור המשי; צביעה ואריגה של בדים ותלבושות וגם תולעי משי חיות. בעצם המוזיאון מציג ומפרט את התהליך מהתולעת ועד להכנת הבגד, קימונו למשל. כמו כן, במוזיאון מוצגים פריטי לבוש יקרי ערך העשויים משי. מאד התרשמתי מכל המיצגים ובעיקר מפריטי הלבוש שנמצאים בקומה השניה. הם מלווים בהסברים מעניינים שמציגים את התפתחות הלבוש בין בני המעמדות השונים ביפן לאורך התקופות השונות. זהו מוזיאון שמתאים לביקור עם ילדים. 

צ'יינהטאון - Chinatown 

Chinatown

בעקבות פתיחת הנמל הגיעו לעיר זרים רבים וביניהם סוחרים סינים. כיום, הסינים מהווים את אוכלוסיית הזרים הגדולה בעיר. רובם מתגוררים באזור צ'יינהטאון. הצ'יינהטאון שליד נמל יוקוהמה הוא הגדול ביפן ובין הגדולים בעולם. בכניסה ישנם שערים גדולים, מרשימים וצבעוניים. יש בו מסעדות רבות. אכלתי עם אמא שלי באחת מהן ומאד נהנינו. יש גם דוכני מזון וחנויות ססגוניות חמודות וצבעוניות עם שפע של פיצ'יפקס. מקום מצוין לקניית מתנות. 

Chinatown

אטרקציות באזור הנמל שלא ביקרתי בהן ונראות לי מעניינות: 

Yokohama Doll Museum 

מוזיאון הבובות של יוקוהמה הוא אחד ממוזיאוני הבובות הגדולים ביפן. הוא כולל 1300 בובות נדירות מרחבי העולם (מ-140 מדינות) ומציג את ההיסטוריה של העיר בעזרת הבובות. במוזיאון מוצגת בובה שנשלחה ליפן כסמל לידידות ארה"ב-יפן בתחילת המאה ה-20. 

Yokohama Marine Tower 

אחד המבנים הגבוהים ביוקוהמה ואחד מסמלי ההיכר של העיר. המגדל נבנה בשנת 1961 גם כחלק מחגיגות יובל המאה לפתיחת הנמל. מהקומה העליונה (30), שנמצאת בגובה 100 מ' מהקרקע, ניגלה הנוף הנהדר של מפרץ יוקוהמה. מומלץ להגיע לקראת השקיעה. 

Yokohama

מוזיאון הראמן - Shin-Yokohama Raumen Museum 

זהו המוזיאון הראשון בעולם שמוקדש לראמן. הוא נפתח ב-1994 ומציג מנות ראמן מרחבי יפן. זהו מקום מצויין להתנסות במנות שאופייניות לאזורים מסויימים. המוזיאון משחזר את טוקיו של שנת 1958, השנה בה האיטריות המהירות הוצגו לראשונה לעולם. במוזיאון ישנן 9 מסעדות ראמן שבחלקן יש מנות צמחוניות. 

Raumen
התמונה צולמה במסעדת ראמן קטנה וטעימה מאד בתחנת הרכבת Totsuka

גני סאנקיין - Sankeien Garden 

ביוקוהמה ישנן עוד אטרקציות מומלצות, אחת מהן היא גני סאנקיין. הגן היה פעם ביתו הפרטי של Tomitaro “Sankei” Hara, סוחר משי אמיד. הוא נפתח לציבור בשנת 1906. במרכז הגן נמצא אגם וסביבו גשרים, פלגים, מפלים קטנים, מטעי במבוק, ובריכות. בכל עונה יש פריחה מיוחדת ומרשימה. אני ביקרתי בתקופת פריחת הסקורה הנפלאה (עליה כתבתי פוסט נפרד כאן). בקיץ אפשר להנות מפריחת הלוטוס היפני הורוד באגם, בסתיו מצבעי עלי השלכת נפלאים ולקראת סוף החורף פורח השזיף. 

גני סאנקיין יוקוהמה יפן

כשביקרתי בגנים באמצע השבוע טיילו במתחם בעיקר אנשים מבוגרים וחתנים-כלות שהגיעו עם פמליית צלמים. האווירה במקום שקטה ונעימה, אפשר לשמוע את פכפוך המים, נהנתי מהפריחה המדהימה של הסקורה, רוח קרירה ונעימה נשבה, במקומות רבים בגן יש צל ירוק ועמוק – אפשר לבלות כאן מספר שעות רגועות ונינוחות. ישנם ספסלים לשבת לנוח ולהתבונן. יש גם מזנון עם ארוחות יפניות. אני אכלתי אטריות סובה בתוך מרק עם 3 תוספות שונות. האוכל מוגש בצורה אסטתית והוא מאד עדין, טעים ומשביע. 

גני סאנקיין יוקוהמה יפן

במתחם הגנים ישנם מבנים היסטוריים שהממשלה הכירה בהם כבעלי ערך תרבותי. המבנים הובאו לגן מכל רחבי יפן. לדוגמא, הפגודה שממוקמת על גבעה בלב הפארק נבנתה באמצע המאה ה-15 בקיוטו והובאה לגן בשנת 1914. המבנים מאד מעניינים נהנתי להתבונן בהם מקרוב.הכניסה לגנים עולה 700 ין. 

גני סאנקיין

למידע נוסף על אפשרויות בילוי ביוקוהמה אפשר להכנס לאתר האינטרנט של העיר.

אני שמחה ומתרגשת מכך שאתם מלווים אותי, קוראים על הטיולים שלי ואת ההגיגים שלי. זה לא מובן מאליו וממלא אותי באושר. לקבלת הודעה במייל כל פעם שאני מפרסמת פוסט חדש בבלוג (לא יהיו הודעות אחרות, מבטיחה!) הכניסו את כתובת המייל שלכם בתיבה למטה. תודה.

אני רוצה לקבל גלויות חדשות 

 

מוזמנים לקרוא עוד חוויות מהביקור שלי ביפן:

Hakone האקונה - שפע של אפשרויות יום טיול באזור געשי עם מוזיאון פתוח מעניין, אגם גדול, עיירות, כלי תחבורה שונים, מעיינות חמים וטבע יפה.

סקורה - פריחת עצי הדובדבן ביפן באביב לתקופה קצרצרה עצי הדובדבן פורחים והמוני תיירים ותושבים מקומיים יוצאים לחוות את המראה המיוחד הזה. בתקופת פריחת הסקורה הפארקים מתמלאים חוגגים ומבקרים שמשתתפים בחגיגה יפנית מסורתית בה בני משפחה וחברים נפגשים לפיקניק מתחת לעץ סקורה פורח. 

פריחת סקורה

תגובות

Popular Posts

שלושה מסלולי הליכה בבולגריה: 7 אגמים, 8 גשרים ומסלול אחד ללא שם

בולגריה בצבעי שלכת

טיול זוגי חורפי בצפון איטליה – אהבה ותיקה