דילוג לתוכן הראשי

Hakone – האקונה – שפע של אפשרויות

 

האקונה Hakone

איפה אפשר למצוא מוזיאון מקסים שמתאים לכל הגילאים, לוע הר געש פעיל ואגם יפה שניתן לשוט בו? כל אלה נמצאים בהאקונה Hakone אזור הררי מקסים ליד הר פוג'י. אזור עשיר במעיינות חמים ובמגוון אטרקציות והוא מתאים לכל הגילאים, גם לטיול משפחתי עם ילדים.

אגם Ashinoko

האקונה הוא אתר תיירותי פופולרי בקרב יפנים ותיירים מארצות אחרות שמחפשים לגוון את הביקור בטוקיו. האקונה נמצא במחוז קאנאגאווה Kanagawa והוא חלק מ Fuji Hakone Izu National Park. ביום עם ראות טובה אומרים שאפשר לראות את הר פוג'י. אני טיילתי ביום מעונן, ערפילי ואפרורי כך שלא ראיתי את ההר. ביום אחר טיילתי ליד ההר עצמו והוא מאד מרשים, זו חוויה לצפות בו. הסימטריה שלו, הבדידות בה הוא מזדקר מעל הסביבה הקרובה, השלג שמכסה אותו, כל אלה יצרו מראה לבן ומרשים. ביום בו יש ראות טובה המראה בודאי נפלא.

הר פוג'י, יפן

Hakone Free Pass

ההתניידות באזור האקונה נוחה הודות לכרטיס אזורי שנקראHakone Free Pass  זהו כרטיס תחבורה אזורי שתקף ל 2-3 ימים רצופים. הוא לא זול, 4000 ין ליומיים מתחנתOdawara , אבל מאפשר שימוש במגוון רחב של אמצעיי תחבורה: שימוש בלתי מוגבל באוטובוסים Odakyu-affiliated buses , רכבות, רכבל שנוסע מעל לוע הר געש מעשן וספינה שנראית כמו ספינת פיראטים. הסיבוב שהכרטיס מציע מהנה ומעניין. בנוסף הכרטיס מקנה הנחות באטרקציות שונות כמו המוזיאון הפתוח. את הכרטיס ניתן לרכוש בטוקיו ב Shinjuku Station או באזור האקונה. למי שלא מגיע מטוקיו מומלץ לקנות אותו בתחנת אודוורהOdawara . למידע מפורט על הכרטיס לחצו כאן.

Hakone Open Air Museum

פסלים של הנרי מור Henry Moore

בהאקונה טיילתי עם ההורים שלי, איתם נסעתי ליפן לפגוש את אחי ומשפחתו. בנסיעה ליפן שילבתי בין מפגש משפחתי לטיול והכל בזמן מאד מוגבל. לכן, בהאקונה התאפשר לנו לטייל רק יום אחד. ביום אחד חווים רק קומץ מהאפשרויות שיש באזור. התרשמתי מיופיו של האזור. זהו אזור הררי מכוסה עצים. עצי הסקורה, שפרחו בדיוק בזמן הביקור שלי, ניקדו בלבן את היער הירוק. גם בלי פריחת הסקורה היער מרשים בשפע הגוונים שלו. על פריחת הסקורה כתבתי כאן.

Hakone Tozan Railway

את הסיבוב באזור האקונה התחלנו  ב odawara בה ניתן לרכוש את הכרטיס האזורי (בסוף הפוסט צרפתי את מפת האקונה עם סימוני התחנות בהן עצרנו בסיבוב שלנו באזור). מ odawara המשכנו ברכבת ל hakone yumoto בה מחליפים לרכבת שמטפסת על ההר.Hakone Tozan Railway  היא רכבת ההרים העתיקה ביפן. מסלול הרכבת מאד יפה, הוא עובר בתוך יערות, על גשרים מעל ערוצים עמוקים, בתוך מנהרות ועוצר בכמה עיירות קטנות וציוריות. מספר פעמים לאורך הנסיעה הרכבת משנה כיוון (switchback) כדי להתמודד היטב עם המדרון התלול עליו היא מטפסת (מגובה 100 מ' לגובה 540 מ'). הרכבת מחברת בין Hakone Yumoto ל Gora והנסיעה אורכת 35 דקות. אנחנו ירדנו תחנה אחת לפני Gora בתחנת Chokokunomori שנמצאת ליד המוזיאון הפתוח. 

המוזיאון הפתוח בהאקונה

פסל של Kotaro Takamura

בנסיעה ברכבת הזאת היתה לנו חוויה פחות נעימה. הוריי כבר לא צעירים. הרכבת היתה עמוסה. עמדנו ליד הכסאות ששמורים לאנשים מבוגרים ונשים בהריון. המשפחה שישבה על כסאות אלה לא קמה ולא הציעה להוריי לשבת, למרות שהנסיעה לא קלה. מקרה דומה ראיתי פעם אחת באוטובוס בו זקן יפני כעס על בחורה שלא פינתה לו את הכיסא עליו ישבה ושהיה מיועד למבוגרים. מצד שני היו מקרים אחרים בהם כן הציעו להוריי לשבת, אפילו שזה לא היה כיסא ששמור למבוגרים.

Hakone Open Air Museum

Hakone Open Air Museum

המוזיאון מציג בהצלחה רבה ובהרמוניה פסלים על רקע הטבע המרשים שמקיף אותו, הרים מיוערים ועמקים. על מדשאות המוזיאון פזורים פסלים שנוצרו ע"י מגוון רחב של פסלים יפניים וזרים. אפילו מצאתי פסל אחד של טומרקין. ישנם מספר פסלים שיצר הנרי מור  Henry Moore

פסלים של (מימין למעלה נגד כיוון השעון)

: Henry Moore, Niki de Saint Phalle, Antony Gormley, Santiago de Santiago Hernandez, Takashi Mine

מלבד הפסלים, ישנן פינות חמד נעימות, כמה מתקנים שמיועדים לילדים למשחק והנאה, מסעדה ולידה אמבט/תעלה עם מים חמים לטבילת הרגליים. זו חוויה מהנה. יושבים בחוץ, טובלים את הרגליים בתעלה שבה זורמים מים חמים ומתבוננים במבקרים, בנוף ובפסלים. מגבת קטנה אפשר לקנות במקום.

מימין למעלה נגד כיוון השעון

: Toshiko Horiuchi MacAdam, Bukichi Inoue, Arnaldo Pomodoro, Marta Pan

בתוך מתחם המוזיאון נמצא ביתן גדול שמוקדש לפיקאסו עם אוסף מאד מעניין של יצירותיו וגם מגדל תצפית שעשוי מויטראזים והכניסה לתוכו היא חוויה מהנה. מאד נהנתי מהביקור במוזיאון הפתוח ובעיני הביקור בו  מומלץ ומתאים לכל הגילאים.

האקונה - המוזיאון הפתוח

פסל של Carl Milles

לעוד מידע כנסו לאתר המוזיאון.

מהמוזיאון עלינו ברכבת ל Gora שהיא התחנה האחרונה של רכבת זומשם המשכנו עם ה Hakone Tozan Cablecar עד לתחנת Sounzan זוהי רכבת שעולה בתלילות על ההר, בקו ישר מגובה 540 מ' עד לגובה 750 מ'.

Owakudani

מתחנת Sounzan יוצא רכבל Hakone Ropeway לתחנת Togendai שלחופי אגםAshinoko . באמצע הרכבל עוצר בOwakudani . התחנה נמצאת בשיא הגובה (1044 מ') ובה עוברים מרכבל אחד לרכבל אחר. כל הנסיעה אורכת כחצי שעה.


העליה ברכבל היתה בנוף חביב לא מלהיב, אבל פתאום הרכבל הגיע לשיא הגובה ולוע הר הגעש נפער מתחת. כל האנשים בקרון וגם אני נדהמנו, התלהבנו ובקריאות 'ואוו' הבענו את ההתרגשות שלנו. זה באמת מחזה יוצא דופן. הרגשתי כמו בסרט אימה עתידני.

Owakudani

Owakudani - לפני 3000 שנה התרחשה ההתפרצות האחרונה של הר האקונה. ההתפרצות יצרה מכתש. ברוב האזור שסביב המכתש יש פעילות וולקנית; עליה של אדי גופרית ונביעות של מעיינות חמים. מסלול הליכה קצר מוביל לאזור הוולקני בו ניתן לצפות בזרמי קיטור ובריכות מבעבעות. אפשר לקנות ביצים שבושלו במים החמים האלה. הקליפה שלהן שחורה בגלל הגופרית שמצויה במים. אומרים שהן טובות לבריאות. אני לא אוהבת ביצים קשות (גם לא כאלה שבושלו בחמין) ולכן לא טעמתי.

אפשר להגיע ל Owakudani גם ברכב. האזור מאד מתויר וכמו בכל מקום הומה תיירים ישנן חנויות של מזכרות ומסעדות. אכלנו במסעדה יפנית בסגנון 'אכול כפי יכולתך'. המנות שטעמתי היו נפלאות והארוחה היתה מצוינת. מהאזור התיירותי אפשר לצאת למסלולי הליכה מאתגרים. עוד מידע ניתן למצוא כאן.

 Ashinoko Lake

ההתפרצות הוולקנית האחרונה של הר האקונה, לפני 3000 שנה, יצרה קלדרה. קלדרה היא התוצאה של התמוטטות קירות לוע הר געש. בהיעדר ניקוז, הלוע התמלא במים וכך נוצר אגם Ashinoko חברת Hakone Sightseeing Boats מפעילה ספינות ששטות מ Togendai שבצפון האגם לעיירות Moto-Hakone ו Hakone-machi שבדרום האגם. שייט מצד אחד לצד השני אורך 30 דקות ועולה 1000 ין (חינם בכרטיס האזורי). נהנתי מהשייט למרות הראות הלקויה והרוח הקרה. הערפילים הוסיפו נופך של מסתורין לנופי האגם.

אגם Ashinoko

Hakone Checkpoint

ירדנו מהספינה בעיירה  Hakone-machiליד העיירה, במרחק של מספר דקות הליכה, נמצא ה Hakone Checkpoint . הוא נבנה בשנת 1619 ע"י השוגון Tokogawa שהקים 53 מחסומים (sekisho) על הדרכים הראשיות כדי להגן עלEdo , כך נקראה טוקיו בתקופה ההיא. במחסומים ביצעו ביקורת על תנועת אנשים וסחורות וגם גביית מיסים. המבנה בהאקונה היה אחד הגדולים והחשובים מביניהם ופעל לאורך כל תקופת האדו. כיום המבנה שוחזר והוא משמש כמוזיאון קטן שבו מדגימים את ההיסטוריה של המקום בעזרת מיצגים. אנחנו רק חלפנו ברחוב הראשי ולא נכנסנו לתצוגות (הכניסה עולה כסף). מבחוץ התצוגות נראות מעניינות, במיוחד עבור ילדים.

Hakone Checkpoint

בהמשך מתחילה שדרת עצי ארז בני 350 שנה. העצים מאד מרשימים. אפשר להמשיך הלאה ולהגיע לעוד כמה מקומות מעניינים. אנחנו ויתרנו כי כבר היה מאוחר. עוד מידע אפשר לקרוא כאן.

מהעיירה Hakone-machi יוצא אוטובוס ל hakone yumoto משם יש רכבת ל odawara ממנה התחלנו את הסיבוב באזור.

Onsen

 אונסן Onsen משמש ביפנית לתיאור מעיינות חמים וגם לתיאור מתחם הרחצה והאכסניות שמסביבו. באופן מסורתי שימשו האונסן בתי מרחץ ציבוריים. כיום הם מהווים חלק חשוב מתיירות הפנים במדינה. ישנם סוגים רבים של אונסן, בהם אונסן פנימי ואונסן חיצוני. לעיתים האונסן משמשים בתי מרחץ ציבוריים ולעיתים הם פרטיים. חלקם מצויים בתוך ריאוקן ryokan, שהם מלונות יפניים מסורתיים. ישנם ריאוקן המאפשרים כניסה יומית למרחצאות. האקונה הוא אחד האזורים העשירים במי מעינות חמים ולכן אפשר למצוא בו שפע של אונסן. מי שמקדיש לאזור יותר מיום אחד יכול להנות מבילוי באונסן. לחצו על הקישור לקבלת רשימה של מקומות מומלצים הפתוחים לציבור.

מפת אזור האקונה Hakone 

יש לי עוד הרבה חוויות מהביקור ביפן אותן אני רוצה לחלוק איתכם. כדי שתשארו מעודכנים ותוכלו להמשיך לטייל איתי, אני מזמינה אתכם להצטרף לרשימת התפוצה שלי. אשלח לכם גלויה למייל ובה איידע אתכם על כל פוסט חדש שאפרסם (רק זה לא יותר). תודה שהתלוותם אלי, זה משמח אותי מאד.

אני רוצה לקבל גלויות חדשות 

       

עוד פוסטים שכתבתי על יפן תמצאו כאן.

תגובות

Popular Posts

שלושה מסלולי הליכה בבולגריה: 7 אגמים, 8 גשרים ומסלול אחד ללא שם

בולגריה בצבעי שלכת

טיול זוגי חורפי בצפון איטליה – אהבה ותיקה