דילוג לתוכן הראשי

רמת הגולן יפה גם ביום אפרורי וגשום

רמת הגולן

מה עושים ביום חופש גשום? טיולוטו. באמצע נובמבר ארגנו לעצמנו יום חופש זוגי. כשהגיע היום המיועד מזג האויר היה גשום. אז החלטנו לצאת לטיול אוטו

גליל תחתון

נסענו על כביש 806 שמחבר בין כביש 85 לכביש 65. כבישים שחוצים את הרי ובקעות מרכז הגליל והנוף המרכזי בהם הוא כרמי הזיתים. בעונה הזאת המסיק בשיאו אך ביום גשום הכרמים עומדים שוממים. הכביש עובר בכפר מרר או מע'אר. חוצה את נחל צלמון עליו סיפרתי בפוסט "מסע מבית לים" ומגיע לעילבון

בקעת בית נטופה, גליל תחתון, צפון ישראל

על כביש 65, קצת דרומית לעילבון אפשר לעצור לתצפית יפה על בקעת בית נטופה. בתחילת החורף למרות שכבר ירדו באזור קרוב ל 200 מ"מ גשם, הבקעה עדיין יבשה וניתן לראות את השדות שמחלקים אותה למרובעים בגוונים שונים של אדמה וירוק. צריך שירדו עוד גשמים כדי שהאדמה תהיה ספוגה ואז יווצרו שלוליות ענק שיקנו לבקעה מראה של אגם שבתוכו מבצבץ, לרוב, אי קטן.

בצומת גולני פנינו לכיוון הכנרת. בכביש 77 הנוף משתנה ורואים פחות כרמי זיתים. בתקופה שלפני הקורונה עבדה כאן מסעדה משפחתית שלפי דבריו של בן זוגי מומלץ לעצור ולאכול בה. המסעדה נראית חשוכה ואני מקווה שהיא תחזור לפעול ואנשים יגיעו ויהנו לשבת ולאכול.

בקעת יבנאל גליל תחתון

כביש 768 מוביל אותנו לפוריה. בקעת יבנאל היפה נפתחת מימין ואנחנו חיפשנו מקום לעצור לתצפית ותמונות. מצאנו נקודה יפה מול מושב הזורעים. אני אוהבת נופים חקלאיים. אוהבת שדות שנפרשים מאופק לאופק. אוהבת את המלבנים שלכל אחד גוון אחר של ירוק-צהוב-חום. אוהבת את הפסים שנמתחים לאורך השדות. אוהבת את מראה בתי המושב שנטועים בלב השדות. מרחוק לא רואים אם המושב מטופח או מוזנח. האם יש גינון מושקע וגני שעשועים שמזמינים אליהם את ילדי המושב והוריהם, שמהווים נקודת מפגש נעימה לפעילות של שעות אחר הצהרים. מרחוק לא מריחים את ניחוחות הרפתות או הלולים, את הריסוסים בשדות ובמטעים ועוד חוויות שמכיר מי שגדל וחי בישוב חקלאי קטן.

כנרת

בצומת אלומות, נקודת המפגש של הכבישים 768 ו- 767, נמצאת תחנת דלק עם מסעדה ממנה ניתן לטפס למגדל תצפית על דרום הכנרת. שוב נופים חקלאיים, הפעם המון בתי רשת שמרחוק נראים לי כמו ברכות מים. בהמשך מתרוממת רמת הגולן ודרומית לה הרי ירדן והערוץ של הירמוך שחוצה ומבתר אותם.

דרום הכנרת ירמוך בקעת הירדן

על חוטי החשמל עומדות יונים מסודרות בשורות שורות. מדי פעם הן מתרוממות כולן למעוף קצר וחוזרות לנוח על הכבל.

יונים על כבל חשמל

כביש 767 יורד לכנרת בסיבובים חדים וחוצה את הנוף שרגע קודם התבוננו עליו מלמעלה. בקצה פגשנו את כביש 90, הכביש הארוך בישראל שמוביל מהגבול עם מצרים ליד אילת לגבול עם לבנון ליד מטולה. אנחנו נוסעים רק על מקטע קצר שלו מקטע שבו עוברים ליד בית הקברות של קבוצת ומושבת כנרת ובו קבורים אנשים ידועים כמו המשוררות רחל ונעמי שמר. חוצים את נהר הירדן ליד אתר ירדנית. בטיולים קודמים עצרנו באתרים האלה עכשיו אנחנו ממשיכים הלאה לכביש 98 ולכיוון חמת גדר.

רמת הגולן

כביש 98 חמת גדר דרום רמת הגולן

הכביש מתפתל בערוץ הירמוך ורגע לפני שמגיעים לחמת גדר הוא פונה שמאלה ומתחיל לטפס בסיבובים חדים לדרום רמת הגולן. עצרנו לתצפית יפה. טיפטוף הגשם שליווה אותנו מתחילת היום החל להתחזק ואנחנו חזרנו לאוטו והמשכנו צפונה לאורך כביש 98. עברנו ליד תחילת המסלול בנחל מיצר עליו כתבתי בפוסט "זה הזמן לטייל ב... רמת הגולן".

חמת גדר

כביש 98 נוסע לאורך הגבול עם סוריה ומגיע עד החרמון.

בדרך חצינו מטעים של עצי פרי נשירים,

מטעים בשלכת רמת הגולן

כרמים,

חקלאות ברמת הגולן

ושדות חרושים וזרועים.

היו מראות שהזכירו לנו טיולים בחו"ל. גם בחו"ל אנחנו נהנים מנופים חקלאים. הם מעוררים בנו ענין ומעלים שאלות על חדשנות מול שימור מסורות העבר.

באמצע הדרך הכביש התכסה בערפל והנוף רק בצבץ פה ושם, משאיר אותנו באווירה מסתורית, אפרורית וחורפית.

ערפל

עברנו ליד תחנות הרוח הישנות והגענו גם לחדשות העצומות בגודלן. הערפל הפריע להתרשם מהמימדים שלהן, לרגע
הן בצבצו ולרגע שבו והתכסו.

תחנת רוח

מרמת הגולן ירדנו בכביש 959. עצרנו ליד מאגר בנטל שנראה כמו אגם מסתורי עם הערפל שאפף אותו. הגשם חזר והתחזק. הייתי שמחה לעצור במקום יבש וחמים לאכול מרק או אפילו סתם לשתות קפה עם מאפה טעים. בגלל הקורונה האפשרויות לעצור לאכול משהו מוגבלות. ביום כזה לא מתאים לקחת אוכל ולשבת בחוץ. גם לא היה מקום שבו יכולנו להשתמש בערכת הקפה שנמצאת קבוע באוטו. זה היה החלק המאכזב בטיול.

מאגר בנטל

אני שמחה ומתרגשת מכך שאתם מלווים אותי, קוראים על הטיולים שלי ואת ההגיגים שלי. זה לא מובן מאליו וממלא אותי באושר. לקבלת הודעה במייל כל פעם שאני מפרסמת פוסט חדש בבלוג (לא יהיו הודעות אחרות, מבטיחה!) הכניסו את כתובת המייל שלכם בתיבה למטה. תודה.

אני רוצה לקבל גלויות חדשות

המלצות להמשך קריאה:

מסיק גשר וקשר - על כרמי זיתים, זכרונות ומסורות שנלוות למסיק הזיתים בגליל.

מסע מבית לים - על טיול דו-יומי רגלי בנחל צלמון, מלב הגליל לכנרת.

זה הזמן לטייל ב... רמת הגולן - על טיול יומי רגלי בנחל מיצר שבדרום רמת הגולן.

דלת נפתחת לעבר – טיול חורפי באתר עין קשתות שבדרום רמת הגולן - אתר שבו משוחזר כפר יהודי קדום מתקופת המשנה והתלמוד.