דילוג לתוכן הראשי

לימסול בביצת הפתעה

לימסול

Limassol

"מה חשבתי לעצמי?" שש בבוקר, השעון המעורר בטלפון שלי מצלצל ומצלצל.

"איך הסכמתי ליקיצה כזו מוקדמת?" הרי נכנסתי למיטה בחצות ועוד אחרי יום עמוס שבו יצאתי ממש מוקדם מהבית כדי להשתתף בסמינר באזור תל אביב, לקראת ערב טסתי לקפריסין עם הצוות במקום העבודה שלי, נסענו כשעה משדה התעופה למלון שלנו במרכז לימסול, התארגנו בחדרים ויצאנו לארוחת ערב משותפת.

רבע שעה אחרי...

אני עומדת מחוץ לחדר לבושה בבגדי ספורט, שתי חברותי גם. יצאנו להליכת בוקר בעיר המתעוררת. ציפיתי להיות לבד בחושך (אפילו שאנחנו בקפריסין ולא בפולניה). הופתעתי! בטיילת שלאורך החוף אנשים הלכו, רצו, רכבו על אופניים (במסלול יעודי נפרד). על החול עמדו אנשים והתעמלו. במים ראיתי שחיינים. מקסים! אני אוהבת את האווירה הספורטיבית הזאת, אוהבת לפגוש אותה בטיילת בחיפה או בתל-אביב, בפארקים ובעצם בכל מקום. זה תמיד ממלא את הלב שלי בשמחה.

טיילת לחוף, לימסול

האור משתנה, השמש הגיחה מבין העננים והקרינה זוהר, נגיעות של זהב. זו עדיין שעה די שקטה והאוויר עוד צח מהלילה. רוח נעימה נשבה. בבוקר הראשון בחרנו ללכת לאורך החוף לכיוון הפחות תיירותי. מסלול ההליכה הוביל אותנו לאורך חופי רחצה צרים ומסודרים. אפשר לשכור כסא נוח ושמשיה ולשבת ברוגע מול הגלים. יש מזח שנכנס לתוך הים וממנו תצפית יפה לקו החוף. הגענו עד לאזור של הדייגים וחזרנו על עקבותינו.

מזח בחוף לימסול

למה קמתי כל כך מוקדם? כי בשמונה וחצי התחיל הכנס שהיה מטרת הגעתי לעיר לימסול. זה היה כנס מקצועי, לכן אני לא אתייחס אליו רק אומר שהיו בו אנשים ממדינות שונות במזרח התיכון והמפגש איתם היה מרגש ומעורר תקווה.

משל / ויסלבה שימבורסקה

דיגים שלו בקבוק ממעמקים.בתוכו פיסת ניר ועליה המילים: "הצילו! אני כאן. האוקינוס פלט אותי לאי לא-נושב. אני ניצב על החוף ומחכה לעזרה. הזדרזו. אני כאן!"

-          אין תאריך. בודאי כבר מאוחר מדי. יתכן שהבקבוק היה זמן רב בים – אמר הדיג הראשון.

-          ואין ציון מקום. אפילו לא ידוע איזה אוקינוס – אמר הדיג השני.

-          לא מאוחר מדי ולא רחוק מדי. האי כאן הוא בכל מקום – אמר הדיג השלישי.

נעשה לא נעים, השתררה דממה. ככה זה עם אמיתות חובקות עולם.

(מתוך הספר 'בשבח החלומות' בתרגום רפי וייכרט)

לימסול

הטיילת

בשעות אחה"צ היו לנו כמה שעות חופשיות אותן ניצלנו לטיול בחלק היותר תיירותי של העיר. הטיילת שלאורך החוף מטופחת ויפה. במקום לתאר אני אתן לתמונות לדבר.

הטיילת נגמרת במרינה שנראית כמו זו שבתל אביב והיא שופעת מסעדות ובתי קפה. באופן מפתיע לא ראיתי רוכלים. מצאתי מעט חנויות שהיו מרוכזות בהמשך הנמל. במרינה שררה אווירה טרנדית, צעירה ושמחה. מכיוון שזה היה יום שבת טיילו במקום משפחות רבות עם ילדים, חבורות של בני נוער וצעירים הסתובבו או ישבו. המקום שקק חיים ופעילות.

נמל לימסול

העיר העתיקה

בערב בילינו באזור הטירה. מבנה עתיק שמשמש היום כמוזיאון ימי-ביניים. בעיני מומלץ לבקר בו רק אם מתעניינים בנושא. ליד הטירה יש הרבה טברנות ובתי קפה ובערב האזור הומה גדוש ופעיל.

העיר העתיקה של לימסול מורכבת מסמטאות צרות ובהן חנויות, טברנות ובתי קפה. הרבה חנויות עם מוצרים טיפוסיים לאי; סבונים משמן זית, פיצוחים, מזכרות, זיתים, רחת לוקום וכו'. השיטוט בסמטאות נעים, מעניין ומהנה.

ידעתי שזמני יהיה מוגבל לכן כדי שהשיטוט שלי יהיה ממוקד חיפשתי מידע על העיר. מצאתי מעט מידע. באחת הכתבות שקראתי המליצו על רחוב Athinon למי שאוהב ציורי קיר, גרפיטי ובכלל אומנות רחוב. אכן ההמלצה התגלתה טובה והרחוב שופע ציורים מושקעים. שווה לכל חובבי הז'אנר ובכלל.

אומנות רחוב בלימסול

אל הרחוב הזה הגעתי בהליכת בוקר מוקדמת. מעט אנשים הסתובבו ברחובות. הכל עוד היה סגור. נהנתי מהדלתות והחלונות של הבתים. רובם בגוונים של כחול, חלקם בוהקים וחלקם דהויים. נהנתי ללכת בלי מטרה או יעד מוגדרים מלבד לחוות ולגלות את העיר לפני שהיא מתעוררת ומתמלאת בהמולת היום.

ציור קיר בלימסול

אחר הצהרים הגעתי שוב לרחובות האלה. הפעם החנויות היו פתוחות אנשים הסתובבו ברחובות או ישבו בבתי הקפה ובמסעדות/טברנות. בסמטת Zik Zak הצרה, שלכל אורכה שולחנות וכסאות של בתי קפה, ישבו חבורות של צעירים לשתות ולשחק באחד ממשחקי הקופסא או הקלפים שהיו שם לשימוש האורחים. המקום נראה מזמין.

העיר העתיקה לימסול

אמנם הספקתי להכיר ולחוות רק חלק קטן מלימסול, אך היא הפתיעה אותי בגדול. כמו ביצת קינדר שיש בה משהו קטן ומפתיע גם לימסול היתה הפתעה שהתגלתה בגרעין זעיר או בעצם בלב העיר (ההשראה לשם הפוסט היא ספרו של דן לסרי "חינוך בביצת הפתעה").

היא הזכירה לי את פאפוס ואת סלוניקי רק בלי העבר העשיר. לא יצא לי להכיר הרבה מהעיר, אבל מה שראיתי מצא חן בעיני. לדעתי אפשר לבלות בה סוף שבוע נינוח ונעים. סוף שבוע של ים, סמטאות, אוכל טעים והרבה שלווה.

לימסול, העיר העתיקה

מידע מעשי:

ללימסול יש נמל ימי. מי שרוצה להגיע אליה בטיסה יכול לטוס ללרנקה או לפאפוס ומשם להגיע לעיר במונית או רכב שכור (לא בררתי בנוגע לאוטובוסים).

המלון שבו התארחתי הוא Curium Palace Hotel המלון היה נעים ונוח עם ארוחת בוקר עשירה. הוא ממוקם במרחק הליכה קצרה מחוף הים. העיר העתיקה והמרינה נמצאות במרחק של כ-2 ק"מ. זו הליכה נעימה על הטיילת היפה. מונית ללב העיר העתיקה עלתה לנו 8 יורו.

טיילת לחוף לימסול

מפת העיר + ציון המקומות בהם ביקרתי

אני שמחה ומתרגשת מכך שאתם מלווים אותי, קוראים על הטיולים שלי ואת ההגיגים שלי. זה לא מובן מאליו וממלא אותי באושר. לקבלת הודעה במייל כל פעם שאני מפרסמת פוסט חדש בבלוג (לא יהיו הודעות אחרות, מבטיחה!) הכניסו את כתובת המייל שלכם בתיבה למטה. תודה.