דילוג לתוכן הראשי

פאפוס - החופשה הסודית שלי

 

פאפוס קפריסין

בשנת ה-50 שלי הייתי לקראת סיום לימודים, בעיצומה של כתיבת עבודת גמר שהדרישות לה הזכירו לי קצת את כתיבת הדוקטורט שלי בתחום אחר לגמרי, כל זאת תוך כדי עבודה, סטאז' וחיי בית ומשפחה עם הדרישות והמטלות שלהם. בקיצור, לקראת סוף התקופה הזאת, הלחץ והעומס איימו להכריע אותי. הרגשתי מנותקת מכל כך הרבה דברים חשובים ויקרים לי. הייתי חייבת לעשות רגע הפסקה, לנשום, להזכר מי אני ומה חשוב לי בחיי. אז קפצתי עם בן זוגי לחופשה זוגית בפאפוס, קפריסין. ארבעה ימים של שקט ושפיות. ים, שמש, בירה, אוכל ובעיקר עם אהובי, הברכה של חיי, שיודע לאפס אותי, להרגיע ולהחזיר אותי למצב מאוזן.

פאפוס - חופים יפים

פאפוס היתה טובה לנו. החופים נעימים והים צלול, חוץ ממצבורי אצות שצריך מדי פעם לצלוח. שחינו, נחנו, שחינו שוב, קראנו, שתינו, אכלנו משהו קל, קצת נשרפנו (למרות קרם ההגנה! אבל לפחות לא צלינו את גופנו בשמש כמו אירופאים רבים שהיו איתנו בחוף. הם סגרו את השמשיה, נמרחו בשמן וחלקן גם הורידו את החלק העליון). אני בעד חשיפה מדודה לשמש כדי לייצר ויטמין D אבל כדאי להזהר ולא להגזים.

יום אחד נסענו לחוף קצת מרוחק ממרכז העיר, Coral bay. זהו אזור תיירותי גדוש בבתי מלון ויש לו רצועת חוף חולית ויפה. הים די שקט בגלל שזהו מפרץ ואנחנו נהנינו להעביר בו יום שלם. ברחוב הראשי יש אזור של מסעדות וחנויות תיירים. ההגעה מאד קלה ונוחה עם אוטובוס מס 615 שנוסע בין הנמל של פאפוס למפרץ. בדרך הוא אוסף תיירים מבתי המלון שממוקמים על החופים שבין פאפוס לקורל-ביי.

פאפוס - העיר העליונה

בחרנו להשתכן במלון בחלק העליון של העיר, חלק שעבר שיפוץ רציני לכבוד בחירתה של פאפוס כעיר התרבות הארופאית לשנת 2017. האיחוד האירופי בוחר את העיר שתשמש כבירת התרבות של אירופה לתקופה של שנה. זה נותן לעיר הזדמנות להראות את חיי התרבות שלה. היו ערים שניצלו את ההזדמנות ושינו את הדרך שבה העולם רואה אותן.

פאפוס

מרכז העיר העליונה שופע ברים ובתי קפה. באזור הכיכר המרכזית הם מלאים בבליינים, אבל כשהתרחקנו והעמקנו לכת בסמטאות היתה ריקנות עצובה. מדי פעם מוזיקה חזקה נשמעה מאיזשהו פאב שכן הצליח למשוך אליו כמה חברה צעירים. בכל אופן המרכז הומה ושוקק ונעים לשבת בו גם בשעות מאוחרות. לשתות, להנות מהבריזה הנעימה ולהסתכל על העוברים השבים והיושבים.

פאפוס

בעיר העליונה נמצא האזור העתיק של פאפוס. האזור משופץ ויפה. יש בו סמטאות עם חנויות קטנות של עבודות יד וגם שוק תיירותי שהמחירים, לפחות אלה שאני זכרתי, זולים מהחנויות התיירותיות באזור הנמל. השוק המקורה הוא מקום נהדר לכל חובבות קניית פיציפקסים בזול ולא רק יש גם בגדים קלילים ונעימים לים. מתנות יותר מיוחדות אפשר למצוא בחנויות המעוצבות שבכל הרחובות בסביבה.

הסמטאות מערבבות ישן וחדש, משופץ ומוזנח, מודרני ומסורתי בערבוביה חיננית. יש גם הרבה בתי קפה וטברנות חלקן בתוך הסמטאות וחלקן בשוליים צופות לנוף היפה של הים ונהנות מהבריזה הנעימה שעולה ממנו. אנחנו ישבנו באחת כזאת ולא רצינו לזוז ממנה. הישיבה בה היתה נוחה וההתבוננות סביב מרתקת. 

בשיטוט בעיר העליונה פגשנו מספר ציורי קיר מרשימים. מי שאוהב אומנות רחוב יכול להנות משיטוט בסמטאות ומציאת כל מיני אוצרות.

פאפוס, אומנות רחוב

פאפוס - אזור הנמל

אהבנו את החלק העליון של העיר יותר מאשר את אזור הנמל המאד תיירותי. למרות זאת גם בו טיילנו, ישבנו לשתות קפה טעים ואכלנו בטברנה סופר-תיירותית עם מופע של נגינה וריקוד. נכון שהמופע מיועד לתיירים ובכל זאת נהננו והתלהבנו.

הטיילת של פאפוס

מהנמל צפונה משתרע אזור ארכיאולוגי שבליבו עומד מגדלור. אפשר לצעוד על טיילת נוחה לאורך קו החוף. הטיילת מקיפה את האזור הארכאולוגי. אנחנו לא צעדנו את כולה כי רצינו להספיק ולהכיר עוד מקומות. אפשר לרכב על אופניים אולי גם על סגווי, ראינו קבוצה עם מדריך בתחילת הטיילת. הצטערתי שלא ביקרנו במגדלור. כל הימים הוא התנוסס רם ולבן וקרץ לי לבקר בו. מקום נוסף שלא נכנסנו אליו הוא המבצר שבקצה הנמל.

הטיילת של פאפוס

פאפוס - היום האחרון

ביום האחרון מחשבות על עבודה התגנבו ביתר שאת. בעיקר כשישבתי בטברנה ונהניתי מהאוויר הטוב, הקפה הקר, הרוגע והנינוחות וחשבתי כמה זה שונה ממה שמחכה לי מחר בעבודה. אז נשמתי עמוק והזכרתי לעצמי שעכשיו אני כאן וכדאי להנות מהרגע. גם בן זוגי היה טרוד בטלפון ותכנן את יום העבודה של מחר. ביום האחרון יותר קשה לנו להתנתק. אנחנו מוצפים בגעגועים לילדים, ברצון לחזור לשגרה, מעורבבים בעייפות, לאות, דאגה, טרדות וכדומה. לפחות לא רבנו (זה קורה לנו לפעמים ביום האחרון של החופשה. עם השנים אנחנו יותר מודעים לסינדרום הזה ומשתדלים להיות יותר סלחניים). 

פאפוס

שחררנו את היום הזה מעודף עשייה שהיתה מכניסה אותנו ללחצים ומתחים. היתה לנו תוכנית שאפתנית להספיק לרדת לים, לשחות ולהנות עוד קצת ממיטות השיזוף ואווירת החופש. אבל, זה היה מלחיץ את כל היום וההתארגנות לקראת הטיסה, אז החלטנו להתנהל בנחת, לחזור שוב לעיר העתיקה שכה נהננו להסתובב בסמטאות שלה, לחזור לקפה קר בטברנה שאהבנו. כך נגמרה לה חופשה נעימה ונינוחה.


אני שמחה ומתרגשת מכך שאתם מלווים אותי, קוראים על הטיולים שלי ואת ההגיגים שלי. זה לא מובן מאליו וממלא אותי באושר. לקבלת הודעה במייל כל פעם שאני מפרסמת פוסט חדש בבלוג (לא יהיו הודעות אחרות, מבטיחה!) הכניסו את כתובת המייל שלכם בתיבה למטה. תודה.

אני רוצה לקבל גלויות חדשות 

       

המלצות להמשך קריאה:

כתבתי על עוד ערים שנבחרו כעיר התרבות הארופאית ויצא לי לבקר בהן: 

העיר היוונית סלוניקי נבחרה בשנת 1997, ביקרתי בה בתחילת 2019.

העיר הרומנית סיביו נבחרה בשנת 2007, ביקרתי בה בספטמבר 2018.

עוד טיולים בקפריסין תמצאו כאן. ויש גם סיפורים על טיולים ברודוס ובקורפו. 


תגובות

Popular Posts

שלושה מסלולי הליכה בבולגריה: 7 אגמים, 8 גשרים ומסלול אחד ללא שם

בולגריה בצבעי שלכת

טיול זוגי חורפי בצפון איטליה – אהבה ותיקה