דילוג לתוכן הראשי

התחלה


אנחנו צועדים לאט. השביל מתפתל בתוך יער אורנים, לפעמים מטפס לפעמים יורד, אבל רוב הזמן שומר על קו גובה אחיד. בשעה האחרונה התקדמנו אולי ק"מ אחד. הילדים סקרניים, מתבוננים, מלקטים חפצים שונים שמושכים את תשומת ליבם, עוקבים אחרי פרפרים, מקשיבים לציוצי הציפורים (אווווף, בקצב הזה לא נסיים היום את המסלול).


לא תמיד קל לי להכיל את האיטיות של הילדים. לפעמים אני פשוט רוצה להמשיך ולהתקדם ברצף, בלי להפסיק כל רגע. אני יודעת שהדרך חשובה מהיעד, שיש הרבה דברים מעניינים ומגרים, אבל מתחשק לי להתקדם בלי הפרעות. אני רוצה להגיע!!! לרוב אני מצליחה להשתלט על הרצון הזה, אבל לפעמים הוא משתלט עלי ואז אנחנו מתקדמים, בלי עצירות.  




זהו הטיול המשפחתי הראשון שלנו בחו"ל (אני לא מחשיבה טיול בטוסקנה של זוג + פעוטה כטיול משפחתי). לקחנו פסק זמן, שלושה שבועות, יצאנו לחופש. אני בדיוק סיימתי פרק מקצועי אחד ועמדתי בתחילתו של פרק חדש שונה ומלהיב. היעד שבחרנו לחופשה הוא האי קפריסין. השיקולים בעדו היו בעיקר כלכליים. התמקמנו בעיירה Platres שבהרי ה-Troodos , אחת העיירות הגבוהות בקפריסין. שכרנו דירה קטנה בקצה הכפר. ליד הדירה עובר שביל תלול בו ירדנו לנחל שזורם למרגלות הכפר. זה היה אחד הבילויים האהובים ביותר על הילדים. הם הפיקו עונג מהשהות בטבע, מצאו אלפי עניינים לעסוק בהם, איסוף ענפים, הזזת אבנים, טבילת רגליים במים הקרים, שוטטות לאורך הנחל ועוד. הילדים התמלאו שמחה מהשהות של כולנו ביחד בנחת וברוגע.



לאחר שעה של הליכה איטית הבן הצעיר (שנתיים) מתעייף ואת שאר הטיול הוא מעביר בנמנום קל בתוך מנשא על גב אביו. הבכורה (בת ארבע) צועדת בעוז, כמעט לא מתעייפת, נהנית מההליכה איתנו. מדי פעם אנחנו מוצאים ספסל שמזמין אותנו לשבת לנוח ולהתבונן בנוף. מפסגת הרי הטרודוס כל האי נפרש לפנינו והים שמקיף אותו.


בחופשה הזאת בנינו את היסודות עליהם מבוססים שאר הטיולים המשפחתיים שלנו. גילינו שאנחנו אוהבים לשהות זמן ממושך במקום אחד. להכיר את המאפיה של הכפר, את הירקן, הקצב, המעדניה והמכולת הקטנה. בן-זוגי אוהב לבשל, זוהי אחת מההנאות הגדולות שלו בטיול. קניית מצרכים מקומיים והפיכתם לארוחה יפה וטעימה, ממלאים אותו שמחה ואושר. עם זאת, אנחנו גם אוהבים למצוא מסעדה שמגישה מנות מקומיות, אליה נחזור בשמחה מספר פעמים במהלך החופשה שלנו. אנחנו מנסים להרגיש חלק מתושבי המקום, לתת ולקבל חיוכים, מחוות של רצון טוב ומילים טובות, גם אם השפה לא מובנת הכוונה ברורה מהמנגינה של המילים. גילינו שאנחנו מעדיפים טיולי הליכה בטבע על פני טיולים עירוניים, לא נמשכים לאטרקציות צפופות. אוהבים לטייל לאט בשלווה ובנחת, לא חייבים להספיק. אוהבים לחוות ולחוש את המקום והאנשים שחיים בו, לספוג את האווירה.


שעת צהרים, אנחנו עוצרים לארוחת פיקניק, ירקות טריים חתוכים, מתובלים בשמן זית ולימון, גבינת פטה איכותית, לחם, זה די. ההליכה והאוויר הצלול פותחים לנו את התיאבון ואנחנו נהנים מהמאכלים הפשוטים והטעימים. פרי מתוק לקינוח, אין לנו צורך ביותר מזה. פשטות מושלמת.


  
עצות ליוצאים לדרך

בית
כדאי שיהיה קרוב לאדמה
לב
חשוב לשמור פתוח
מגע בין אנשים
חייב עדינות וחסד
שותפות
היא קודם כל נאמנות

כשיש סדר לא צריך חוקים
כדי להצליח צריך להשתמש גם במחשבה
כל תנועה דורשת את זמנה הנכון

כשלא

מתלוננים

מתגלה

המהות

ולא

הפגמים 


ספר הטאו / לאו צה / תרגום ניסים אמון



מסלול ארטמיס Artemis Trail הוא מסלול מעגלי סביב פסגת האולימפוס Olympos שבהרי הטרודוס. פסגת האולימפוס היא הנקודה הגבוהה ביותר בקפריסין (1952 מ'). המסלול ברובו בגובה 1850 מ' ואורכו 7 ק"מ. לאורך המסלול ניתן לפגוש בעצי אורן עתיקים מזן Pinus Nigra – אורן שחור. מידע מפורט על המסלול כאןהמסלול מאד מומלץ, ראו כאן.

עוד מקומות שאהבנו:


Caledonia waterfall 

מסלול הליכה יפה, קצר ונוח לאורך נחל עם מפלים. המסלול מתחיל בגובה 1600 מ' ומסתיים לאחר 3 ק"מ ב- Platres. אפשרות נוספת - לצאת מPlatres - למפלים ולחזור באותה דרך (2 ק"מ הלוך חזור). עוד פרטים על המסלול כאן וכאן


Millomeri waterfall 

מסלול קליל (1 ק"מ לכל כיוון) ליד Platres. יש דרך סלולה לכלי רכב שמגיעה עד המפלים. בזמן שנהנינו במפל, הגיעה שיירת ג'יפים, האנשים ירדו, הלכו כמה צעדים לכיוון המפל, הצטלמו וחזרו לרכבים להמשך הטיול. גם זו אפשרות לחוות את המקום. עוד מידע כאן


חופי ים בין לימסול Lemesos לפאפוס Pafos 

אי אפשר לספר על חופשה באי ים תיכוני בלי להתייחס לחופי הים היפים והמזמינים. חופים שלווים ונעימים שכיף להעביר בהם יום בבטלה גמורה. באחד החופים פגשנו בסלע אפרודיטה (Petra tou Romiou) לפי האגדה זהו מקום הולדתה של אפרודיטה. היו באזור כמה סלעים התלבטנו מי מהם הוא סלע אפרודיטה. לא הצלחנו להכריע. עוד מידע על החופים המקסימים ועל סלע אפרודיטה כאן וכאן.


Kakopetria 

אחד מהכפרים היפים שביקרנו בהם, עוד מידע כאן ובאתר הכפר. קפריסין מנוקדת בכפרים יפים, חלקם קטנים חלקם גדולים ומתוירים יותר, שבהם מוכרים תוצרים שונים של מלאכות יד (תחרה, אריגה, כדרות, ריבות, רחת-לוקום ועוד). מלבד הכפרים, לאורך האי פזורים כנסיות ומנזרים יפים, בכמה מהם ביקרנו.



עוד מידע על קפריסין באתר של האי. סעו ותהנו.

על חופשה זוגית בפאפוס כתבתי כאן.

הרשמו לקבלת גלויות חדשות ממני

תגובות

Popular Posts

שלושה מסלולי הליכה בבולגריה: 7 אגמים, 8 גשרים ומסלול אחד ללא שם

בולגריה בצבעי שלכת

טיול זוגי חורפי בצפון איטליה – אהבה ותיקה